Kirkko: Piispainkokous esittää kirkollista vihkimistä kaikille pareille – yksi piispainkokouksen jäsen jätti päätöksestä eriävän mielipiteen

Medialähetys Sanansaattajat tavoittelee kasvua

 
Katso ihmistä -strategiakuva.

”Vaikka media tavoittaa miljardeja, hyvän sanoman kohteena on aina yksi ihminen. Olemme kiinnostuneita yksilöstä ja hänen todistuksestaan”, muistuttaa Sansan uusi strategia-asiakirja.

Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) uusi strategiakausi on käynnistynyt. Etäyhteyksin 8. toukokuuta järjestetty yhdistyksen kevätkokous hyväksyi strategia-asiakirjan, jonka nimenä on Katso ihmistä – Sansan suunta 2025.  

Sansan perustehtävä on edelleen sama kuin järjestön perustamisvuonna 1973: viedä evankeliumia sinne, missä sitä ei ole kuultu.

− Strategia kertoo, millä tavalla haluamme tätä alkuperäistä ja muuttumatonta perustehtävää tulevina vuosina tehdä. Sanan saattamisen kohteena on yksi ihminen; hän, joka miettii, onko vielä toivoa. Haluamme saada häneen yhteyden, katsoa häntä ja kuulla hänen tarinansa, kertoo toiminnanjohtaja Arto Antturi.

IK-opisto Neliöb. 18.-31.3.

Strategian tarkoituksena on auttaa Sansan työntekijöitä ja vastuunkantajia pysymään uskollisena kutsumukselle ja toteuttamaan järjestön perustehtävää niin, että työn tavoite saavutetaan.

Tavoitteena on, että vuonna 2025 puoli miljoonaa suomalaista tuntee Sansan tekemää medialähetystyötä ja sen vaikuttavuutta. Jos tämä tavoite toteutuu, medialähetystyön kannatus kasvaa. Silloin tavoitteena on kohdentaa kasvava resurssi sinne, missä sillä on suurin vaikutus. Tavoitteiden toteuttamiseen tarvitaan rukousta, rakkautta ja rohkeutta.

Painopisteinä kasvu, vaikuttavuus ja osaaminen

– Jotta kohdentaisimme oikein ne lahjat, jotka Jumala on meidän käyttöömme antanut, me kysymme: Missä Sansaa nyt tarvitaan? Se selviää, kun tutkimme työmme vaikuttavuutta. Silloin kykenemme paremmin näkemään ihmisten tarpeet ja kohdentamaan viestimme oikein, Arto Antturi taustoittaa.

Strategia-asiakirja Katso ihmistä – Sansan suunta 2025 määrittelee Sansalle kolme painopistettä: kasvu, vaikuttavuus ja osaaminen.

– Strategia heijastelee aina aikaansa. Sansan uusi strategia on yhtäältä hyvin selkeä, mutta samanaikaisesti se antaa tilaa uudelleen esittää tärkeän kysymyksen: miten painopistealueiden tavoitteet voidaan saavuttaa. Me tiedämme vastauksen kysymykseen, ”miksi”. Kokonaan toinen juttu on kysyä, ”miten”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Sami Jalonen.

 
Sansa artikkeliban.12.2.- MJa