Yleinen: Tuomas Enbuske kuvaa luterilaista uskoaan: ”Ei kielilläpuhumista, ei ikoneja, ei suitsukkeita – Sana riittää”

Kymenlaaksolaisiin kotitalouksiin jaetaan 94 000 missiokirjaa

 

Muutoskertomuksiin keskittyvässä kampanjassa herätellään keskustelua hengellisistä asioista ja jalkaudutaan kauppakeskuksiin. KUVA: Kampanjan kuvagalleria.

Ensi viikonloppuna toteutettava suurjakelu on osa Mahdollisuus muutokseen -mediakampanjaa.

Mahdollisuus Muutokseen -kampanja nostaa esiin paikallisten ihmisten muutoskertomuksia, joissa kerrotaan, miten Jumala on muuttanut ihmisten elämää. Kymenlaaksossa maaliskuun kestävän mediakampanjan toteuttavat 20 paikallisseurakuntaa ja kristillistä järjestöä yhdessä IRR-TV:n kanssa.

— Kadunvarsimainokset on huomattu ja ne ovat jo herättäneet keskustelua, kampanjasihteeri Essi Viljanen kertoo Kouvolassa sijaitsevassa missiotoimistossa.

Janoinenlammas.fi neliöb.8.5.-4.6.

Tulevana viikonloppuna Kymenlaakson alueen kotitalouksiin jaetaan missiokirja – kaikkiaan 94 000 kappaletta. Vain ilmaisjakelukiellolla varustettu postilaatikko tai -luukku jää vaille missiokirjaa, sillä jakelu hoidetaan Postin ja ilmaisjakelufirman yhteistyönä.

— Kyseessä on iso kylvökampanja ja sato, jota odotamme, on ihmisten kiinnostuminen hengellisistä asioista, Suomen missioiden koordinaattori Onni Haapala jr. IRR-TV:ltä taustoittaa.

Vaikka kampanjan aikana järjestetäänkin kymmeniä hengellisiä tapahtumia eri puolilla Kymenlaaksoa, päätavoite on saada ihmiset ottamaan hengelliset asiat puheeksi.

— Ennen kampanjaa olemme kouluttaneet 300 vapaaehtoista, jotka ovat sitoutuneet kertomaan evankeliumia 2-3 tuttavalleen kampanjan aikana. Pelkästään heidän kauttaan tavoitetaan henkilökohtaisesti jo 600–900 ihmistä, Haapala kuvaa.

Kun perinteinen tavoittavan työn malli on kutsua jumalanpalvelukseen tai tilaisuuteen, kampanjassa lähestytäänkin ihmistä median kautta. Näkyvää kampanjaa ei voi olla huomaamatta.

— Tämä on ennen kaikkea mediakampanja, jossa kristillinen sanoma nostetaan kymenlaaksolaisten silmille netin, ulkoilmamainosten, lehtien ja television kautta. Medianäkyvyys antaa luvan keskustella, hän tiivistää.

Seurakunnat ja kristilliset järjestöt ovat lähteneet kampanjaan innokkaasti mukaan. Jalkautumalla kauppakeskuksiin ja kaduille pyritään luomaan mahdollisuuksia keskustella askarruttavista hengellisistä kysymyksistä. Elimäellä kohdattiin ihmisiä soppatykin äärellä ja Kotkassa kauppakeskus Pasaatissa ja Kouvolassa kauppakeskus Veturissa vapaaehtoiset pyörittävät missiokahvilaa.

— Vapaaehtoisina on todella aktiivisia ja omistautuneita seurakuntalaisia, kampanjasihteeri Essi Viljanen iloitsee.
Kentältä on kuultu, että erityisesti rankat muutoskertomukset ovat herättäneet keskusteluja.

— Pyssymies Viljo Hagertin stoori on herättänyt huomiota ja moni miettii, miten muka paha poika voi oikeasti muuttua, hän kuvaa.

Kymenlaakson Mahdollisuus muutokseen -kampanja kestää 1.-31.3.
Tutustu kampanjan stooreihin tästä.

 
Kylvaja artikkelibanneri