Yleinen: Viikon debatti pui armokuolemaa: eutanasia on arvokysymys monelta kantilta

Kahden miljardin tavoite täyttyi

 
Kiinalaismies, poika ja mobiiliviestin

Kiinalaiset ovat ahkeria sosiaalisessa mediassa. Kiinassa Sansa tukee mm. nuorten radio-ohjelmaa ja Baobao-mobiilisovellusta. Kuva: Juha Auvinen.

Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) tavoite viedä evankeliumi kahden miljardin ihmisen ulottuville on toteutunut.

– 2,1 miljardia ihmistä voi avata television, radion tai kännykän ja seurata Sansan tukemaa ja yhteistyökumppaneiden toteuttamaa kristillistä sisältöä. Kolme neljäsosaa heistä on Aasiassa, lähes neljäsosa Lähi-idässä ja kymmenesosa Itä-Euroopassa ja Afrikassa, kertoo Sansan mediatutkija Eila Murphy.

Kaksi miljardia oli Sansan strateginen tavoite vuosille 2010–2015. Lukuun on laskettu ne vähintään 15-vuotiaat, jotka puhuvat äidinkielenään tai toisena kielenään sitä kieltä, jolla Sansa kustantaa kristillistä ohjelmaa heidän alueellaan.

Karas-Sana Neliöb. 22.-28.4.

– Myös lapset seuraavat joitakin Sansan tukemia sisältöjä, esimerkiksi arabian- ja farsinkielisiä tv-ohjelmia, joten olemme saavuttaneet tavoitteemme varmasti. Jokaisena päivänä yleisö ei kuitenkaan ylitä kahta miljardia, Eila Murphy muistuttaa.

Kristillisiä ohjelmia 36 kielellä

Tänä vuonna Sansa tukee ja tekee kristillistä medialähetystyötä 36 kielellä, joista 15 on Intian kieliä. Kohti toivoa -teemavuosi kohdistaa huomion erityisesti vaikeissa oloissa eläviin kristittyihin, jotka eivät voi vapaasti kokoontua ja tunnustaa uskoaan.

– Heille radion, television ja internetin kautta välitetyillä kristillisillä ohjelmilla on erityinen merkitys. Ohjelmat herättävät kiinnostuksen kristinuskoa kohtaan myös monissa ei-kristityissä, toiminnanjohtaja Juha Auvinen tietää.

Kuluva vuosi käynnistää myös uuden strategiakauden. Vuosina 2016–2020 Sansa syventää medialähetystyötään erityisesti Aasiassa ja Lähi-idässä. Työn ytimessä on kertoa Jeesuksesta median välityksellä varsinkin siellä, minne perinteinen lähetystyö ei yllä.

 
Sansa artikkeliban.12.2.- MJa