Mihin turvaat, kun tarvitset rohkaisua?

 

Mistä löydät täysin Herralle omistautuneita kristittyjä, jotka elävät helppoa ja harmitonta elämää? Näytä minulle yksi Pyhän Hengen johdossa oleva, Jumalan täyttämä, Herran voitelema palvelija, niin minä näytän sinulle sen, joka on takaa ajettu, vaatimaton, usein ymmällä ja tuntee syvät vedet ja tuliset pätsit.

Ne, jotka haluavat välttää vaikeuksia, saavat harvoin kokea Jumalan ilmestyksen täyteyden. He yrittävät käyttää uskoa vapautumiseen kriiseistä ymmärtämättä, että he itse asiassa ryöstävät itseltään parhaimman mahdollisuuden löytää, mitä heissä itsessään oikeasti on. Sitten yhtenä päivänä, kun ongelmia ei voi enää välttää, he vain antavat periksi, ilman minkäänlaista näkyvää sisäistä voimaa.

IK-opisto, neliöb. 15.-28.4.

Paavali kirjoitti: ”Että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta” (Ef. 3:16).

Tänä päivänä Herra tarvitsee kristittyjä, jotka eivät ole jokaisen opintuulen ja -aallon vietävissä, jotka eivät suostu kaupiteltaviksi, joilla on arvostelukykyä ja joita ei petetä. Hän etsii niitä kristittyjä, jotka eivät tarvitse tukiopetusta johonkin uuteen ilmestykseen nähden. He eivät tarvitse ihmispaimenta opastamaan jokaisella askeleella, tai toisia ihmisiä opastamaan onnellisuuteen tai hengellisen voimaan. Sen sijaan he ovat olleet kiusattuja ja koeteltuja ja ovat todistaneet Jumalan todellisen elämän olevan heissä jakamalla armoa ja laupeutta niitä tarvitseville. Kristus ei ole ainoastaan ilmestynyt heille vaan heissä. He saavat sisäisen voimansa, Hänen kirkkautensa runsauden mukaan.

Voimme oppia Kuningas Daavidin kokemuksesta Ziklagissa jotain hyvin arvokasta. ”Mutta Daavid rohkaisi mielensä Herrassa, Jumalassansa.” (1. Sam. 30:6) On välttämätöntä oppia rohkaistumaan Herrassa, koska vaikeat ajat ovat vasta edessä.

Veljet ja sisaret Kristuksessa, pyydän teitä hartaasti Herran nimessä avaamaan silmänne Jumalan mahtavalle voimalle, joka tekee töitä teissä, ja suostumaan Herran Jeesuksen Kristuksen täyteyteen ja täydellisyyteen. Ei väliä sillä, minkälaiseen tuliseen pätsiin meitä sysätään, kaikkivoipa Herramme kulkee kanssamme sen läpi.