Yleinen: Viikon debatti pui armokuolemaa: eutanasia on arvokysymys monelta kantilta

Ei ole rauhaa ilman Jeesusta

 
Lucas Favre/Unsplash

Ukrainan sota on ravistellut meitä kaikkia. Miten tämä on mahdollista vuonna 2022? Me ihmiset todellakin olemme syntistä porukkaa. Me todella tarvitsemme Jeesusta. Ehkä tämä herättää meidät kaikki näkemään, mikä elämässä on todella tärkeää ja mikä on pinnallista ja turhamaista. Muistuttakoon tämä meitä kaikkia, että maailmassa ei ole rauhaa ilman Jeesusta. Mutta Jeesuksen kanssa meillä on rauha, joka on todellinen myös sodan keskellä ja kestää ikuisesti.

Herra on minun valoni ja apuni,
ketä minä pelkäisin?
Herra on minun elämäni turva,
ketä siis säikkyisin?

(Ps.27:1)

Karas-Sana Neliöb. 22.-28.4.

Entä jos tiedät tämän kyllä päässäsi, mutta se ei kuitenkaan näy elämässäsi? Sitten on aika alkaa uskoa siihen. Itse asiassa meidän täytyy alkaa uskoa uudestaan joka aamu aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut ennen sitä. Armo on uusi joka aamu, ja meidän täytyy vastaanottaa se voidaksemme elää siinä.

Ei ole rauhaa ilman Jeesusta

C.S. Lewis neuvoo meitä näin ”Sinä hetkenä, kun heräät aamulla, kaikki päivää koskevat toiveesi ryntäävät sinua vastaan kuin villieläimet. Ja jokaisen aamun ensimmäinen työ koostuu niiden työntämisestä takaisin; kuuntelemalla tuota toista ääntä, ottamalla tuon toisen näkökulman, antamalla tuon toisen, suuremman, vahvemman, hiljaisemman elämän virrata sisään.”

Kun antaudumme Jumalalle, meitä muistutetaan siitä tosiasiasta, että tämä elämä sellaisena kuin me sen tunnemme, ei ole kaikki mitä on. Se, mikä on meille mahdotonta, on vain alkupiste Jumalalle. Meidän ei tarvitse pelätä. Kaikki on Jumalan hallussa. Meidän ei tarvitse tietää koko kuvaa tulevaisuudesta. Jumala tietää ja johdattaa meidät lempeästi tulevaisuuteen.

»Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.” (Joh. 14:27)

Ei ole rauhaa ilman Jeesusta. Ja kuten Watchman Nee on sanonut: ”Kristuksen ulkopuolella olen heikko; Kristuksessa minä olen vahva.” Kristuksen ulkopuolella saatan pelätä, mutta Kristuksessa olen peloton. Siksi voin olla rohkea ja peloton, vaikka maailma murenee ympärilläni.

Kuinka sitten voimme kokea rauhaa kaikkina aikoina? Yksinkertaisesti antautumalla Jeesukselle päivittäin, antamalla Pyhän Hengen virrata meissä ja antaa meille voimaa ja rohkaisua. Silloin emme me itse, vaan Kristus meissä elää pelottomasti. Me emme pysty, mutta Jumala varmasti pystyy. Ja se on meidän ilomme, rauhamme, toivomme. Tapahtui sitten mitä tahansa niin me ylistämme Jumalaa aamusta iltaan, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisesta iankaikkiseen.

Osa kirjoitusta, joka on julkaistu Armoa Arkeesi -sivustolla.