Yleinen: Viikon debatti pui armokuolemaa: eutanasia on arvokysymys monelta kantilta

Armo voi vapauttaa sinut

 
Armo voi vapauttaa sinut
Kuva: jae bano / Unsplash

Kesä on täällä ja kaikkien oletetaan rentoutuvan ja nauttivan elämästä. Mutta ehkä et oikein saa kesäfiiliksistä kiinni. Ehkä jokin painaa mieltäsi. Elämä on joskus hyvin hämmentävää ja monimutkaistakin. Mutta haluan varmistaa, ettet ole taakoitettu huonon omantunnon, häpeän tai synnin takia. Sillä armo voi vapauttaa sinut siitä kaikesta.

Ehkä tiedätkin tämän teoriassa, muttet ole sitä omalle kohdallesi omistanut. Tai ehkä olet ymmärtänyt sen väärin. Evankeliumi ei ole tarkoitettu sinun alentamiseen vaan nostamiseen. Tiedäthän, evankeliumi on tarkoitettu vapauttamaan meidät synnin ja kuoleman laista. Armon voima on rajaton. Se toimii myös sinun elämässäsi (olit sitten elämässäsi tehnyt mitä tahansa tai mitä tahansa sinulle sitten on tapahtunut).

IK-opisto, neliöb. 15.-28.4.

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. (Room. 8:1-2)

Armo voi vapauttaa sinut

Joten anna armon vapauttaa myös sinut. Armossa eläminen on minusta ainut keino elää ilman jatkuvaa hämmennystä ja häkellystä. Me tarvitsemme Jumalaa, mutta Jumala on enemmän kuin tarvitsemme. Ja me tarvitsemme armoa, mutta sitäkin on yltä kyllin saatavilla. Me tarvitsemme johdatusta, mutta sitä varten meillä on Pyhä Henki.

Joten jätä taakkasi, hämmennyksesi, syntisi ristin juurelle. Ota vastaan armo vapauttamaan sinut niistä kaikista. Ja sitten elä vapaasti ja rohkeasti. Maista kesää, nauti leppeästä tuulesta. Jumala on kanssasi. Ja elämä Jumalan kanssa on hyvää.

Osa kirjoitusta, joka on julkaistu Armoa Arkeesi -sivustolla.