Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka laittavat itsensä likoon vähävaraisten puolesta

Presidentti Tarja Halonen ja opetuspeliyhtiö Lightneerin brändijohtajan Peter Vesterbacka tukevat Pelastusarmeijan uutta keräyskampanjaa ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa”.

”On tärkeää auttaa lähimmäistä hädässä. Se on ihmisoikeustyötä arjessa”, presidentti Tarja Halonen valottaa Pelastusarmeijan tiedotteessa kampanjaan osallistumisen syitä.

”Olemalla mukana Pelastusarmeijan keräyskampanjassa haluan osoittaa, että kaikista ihmisistä välittäminen on perusjuttu. Suomalaisuuden ytimessä on, että kaikki pidetään mukana”, Peter Vesterbacka toteaa.

Halonen ja Vesterbacka haluavat osoittaa millaiseksi heidän elämänsä olisi saattanut kehittyä, jos heillä olisi ollut huono onni. He asettuvat kampanjassa vähävaraisten osaan.

”Olemme todella onnellisia, että Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka ovat halunneet osallistua kampanjaamme näin henkilökohtaisella ja huomiota herättävällä tavalla”, sanoo Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson tiedotteessa.

”Elämässä onnistuminen ei ole itsestään selvyys”

Uusi kampanja ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa” kuuluu Pelastusarmeijan vuosia toimineeseen Auta ihmistä –keräykseen. Keräyskampanja auttaa vähävaraisia suomalaisia, muun muassa lapsiperheitä, yksinhuoltajia ja vanhuksia. Keräys toimi ennen vain kirjekeräyksenä, mutta nyt kampanja laajentuu sekä printti-, TV- että sosiaalisiin medioihin.

Pelastuarmeijan tiedotteen mukaan kampanjan tavoitteena on muistuttaa, että kenen tahansa onni voi kääntyä. Yllättävä tapahtuma, kuten esimerkiksi onnettomuus, sairaus, työttömyys tai omaisen kuolema voi käynnistää ketjureaktion, joka hajottaa koko elämän.

”Kampanjan tavoitteena on herättää ihmiset huomaamaan, että elämässä onnistuminen ei ole itsestään selvyys, sattuma saattaa muuttaa suunnitelmia”, Fredriksson huomauttaa.

Mainostoimistomme Make it Simple teki mainokset Pelastusarmeijalle ilmaiseksi. Fredrikssonin mukaan ilman tätä kampanja ei olisi onnistunut. Lisäksi monet yhteistyökumppanit lahjoittavat kampajnalle suunnittelutyötä ja mediatilaa. Kampanja näkyy kesän aikana muun muassa Ylellä, Fox–kanavilla että National Geographicilla, aikakauslehdissä ja ulkomainonnassa.