Avustuslentoja kehittyvissä maissa toteuttava MAF mukana ilmastotaistelussa

 

Täysin sähköinen eCaravan lensi ensilennon vuonna 2020. Aerotec ja magniX -yritysten kehittämä teknologia vei ilmaan jo 10-paikkaisen lentokoneen sähkön voimalla. Kuva magniX.

Suomen Lähetyslentäjät (MAF Suomi) on mukana järjestämässä ekologisen ja sähköisen lentämisen online-konferenssia. Tapahtuma järjestetään kolmatta kertaa.

Kehittyvissä maissa avustuslentoja tukeva MAF Suomi järjestää yhdessä Helsingin sähkölentokoneyhdistyksen kanssa ekologisen ja sähköisen lentämisen online-konferenssin. Rekisteröityneet osallistujat voivat katsoa asiantuntijaesitelmät – mm. Aalto yliopisto, Airbus, Finavia, Lilium, magniX, Neste, Rolls-Royce – oman aikataulun mukaan myöhemmin tai konferenssipäivän 10.3. aikana. Ohjelman päättää Helsingin kärkipoliitikkojen debatti, jonka aiheena on ”Ekologinen ja sähköinen ilmailu kehittyy – miten Helsinki pysyy mukana?”

Jo kolmatta kertaa Helsingissä järjestettävä konferenssi valottaa kansantajuisten englanninkielisten lyhyiden yleisöluentojen avulla sitä, miten ilmailuteknologia vastaa ilmastohaasteeseen. Lentämisestä voi parhaimmillaan tulla jopa lähes täysin päästöntä.

OM neliöb 29.3-11.4. MJa

MAF eli Mission Aviation Fellowship on 1945 perustettu kristillinen järjestö, joka operoi noin 130 lentokonetta kehitysmaissa alueilla, missä etäisyydet ovat pitkiä, maantiet puuttuvat tai ne ovat vaikeakulkuisia ja turvattomia. Maailmanlaajuisesti MAF toteuttaa yli 50.000 avustuslento-operaatiota vuosittain. Suomen Lähetyslentäjät (MAF Suomi) ovat olleet mukana tekemässä totta näistä lennoista jo vuodesta 1976. Suomessa järjestämme muun muassa nuorten ilmailuleirejä, lentokoulutusta Malmin lentoasemalla sekä tuemme MAF:n lento-operaatiota sekä niissä palvelevia suomalaisia työntekijöitä. MAF:n työ auttaa ilmastonmuutoksesta kaikkein eniten kärsivien alueiden ihmisiä kehittyvissä maissa.

Lisätietoja konferenssista löytyy MAFin verkkosivuilta.