Yleinen: Viikon debatti pui armokuolemaa: eutanasia on arvokysymys monelta kantilta

Janoisia sieluja ja rohkeita sydämiä

 

”Kuuntelen usein ohjelmaanne. Haluan oppia lisää Jeesuksesta. En kaipaa vain tietoa vaan haluan oppia tuntemaan hänet henkilökohtaisesti. Minulla on niin syvä halu tuntea Jeesus, että ohjelmannekaan ei voi janoani sammuttaa. Toivon, että lähettäisitte minulle kristillistä kirjallisuutta”, kirjoittaa radiokuuntelija Afganistanista.

”Meillä on monenlaisia vaikeuksia. Jos kerron muille olevani kristitty, minua kohtaa kuolema. En tiedä mitä tehdä. Pitäisikö minun salata uskoni ja harjoittaa julkisesti maani uskontoa? Tavoitteeni on ymmärtää Jumalan tahto elämässäni ja luulen, että Kristuksen kautta voin elää sellaista elämää kuin hän tahtoo minun elävän.”

Karas-Sana Neliöb. 22.-28.4.

Etelä-Irakista kirjoittava puolestaan kertoo, ettei hänen alueellaan ole kirkkoa, johon hän voisi mennä. ”Tunnen surua siitä, etten voi palvella Jumalaa ja tuntea yhteyttä toisten uskovien kanssa. Uskon, että minua seurataan ja kännykkääni tarkkaillaan. Olen ollut hyvin varovainen niin ettei minua ole pidätetty.”

”Vain teidän ohjelmanne sammuttaa Jumalan sanan janoni. Ylistän Jumalaa ihanasta lahjasta, teidän ohjelmastanne. Te olette meidän kirkkomme! Teidän kauttanne olen saanut vastaanottaa siunauksen lähes päivittäin. Rakkaat veljet, muistakaa minua ja muita uskovia täällä. Työllänne on suuri vaikutus sieluillemme.”

Syyrialainen Samman kirjoittaa lähes viisi vuotta kestäneen sodan keskeltä: ”Sananne tulivat ajallaan, tarvitsin todella rohkaisua koska tunsin olevani haavoitettu. Ohjelmanne sanat olivat kuin lääkettä haavoihini. Olette todella taivaan sanansaattajia, ja tavoitatte ne, jotka tarvitsevat Herran käden parantavaa kosketusta ja rohkaisua sielulleen.”

”Rukoilen, että ohjelmanne siunaus jatkuisi ja työnne eri välineiden kautta koskettaisi janoisia sieluja Hänen kunniakseen. Rukoilkaa haavoittuneen Syyrian ja sen kirkon puolesta, että se saisi olla rakkauden välikappale ja todistus rauhasta myrskyn keskellä.”

Nämä ovat esimerkkejä Sansan yleisöpalautteista. Kirjoittajien kotimaat sisältyvät tammikuussa julkaistun World Watch 2016 -raportin kyseenalaiseen kärkikymmenikköön. Kristityt kärsivät uskonsa tähden eniten Pohjois-Koreassa, Irakissa, Eritreassa, Afganistanissa, Syyriassa, Pakistanissa, Somaliassa, Sudanissa, Iranissa ja Libyassa. Arvostetun World Watch -raportin julkaisee Open Doors vuosittain.

Useimmissa listan maista Sansan tukemat ohjelmat rohkaisevat kristittyjä uskossaan ja vahvistavat heidän kristillistä identiteettiään. Samalla kun sisällöt tavoittavat vaikeissa oloissa eläviä kristittyjä, ne antavat oikeaa tietoa kristinuskosta muillekin.

Internetistä ladattavat tai mobiilisovelluksina katsottavat, kuunneltavat ja luettavat kristilliset sisällöt palvelevat myös muihin maihin paenneita heidän omalla kielellään. Ohjelmat rakentavat rauhan, toivon ja sovinnon siltoja eri kansanryhmien ja uskontokuntien välille.

 
Sansa artikkeliban.12.2.- MJa