Elämäntaito: Päivi Niemi: ”Hetken hyvä kannattaa maksimoida” Ihmisiä ja ilmiöitä: Suomen viihteessä kristinusko näkyy useimmiten joko ahdistavana uskontona tai mitäänsanomattomana harrasteluna

USA: ”Kristillinen” kirjakaupan nimessä oli johtaa mainostuskieltoon

 

kuva: sxc.hu

Kustantaja haki linjaa vakaumuksellisten sanojen käytössä.

Kittanningissa, Yhdysvalloissa on herättänyt hämmennystä tapaus, jossa BP Publishing -kustannusyhtiö kieltäytyi julkaisemasta kristillisen kirjakaupan mainosta. Syynä oli sana ”kristillinen” kirjakaupan nimessä, sillä se voisi olla ”loukkaava ei-kristityille”.

Asian saatua lisää mittasuhteita selvisi, että päätöksen taustalla oli tapaus, jossa satanistinen ryhmä oli haastanut julkaisuyhtiön oikeuteen, koska se otti kristillisiä mainoksia mutta ei satanistisia. Ratkaisuna yhtiö oli lopettanut kaikkien vakaumuksellisten mainosten vastaanottamisen.

Kotimaa Neliöb. 27.3.-2.4.

Yhtiön edustaja kuitenkin pahoitteli tapahtunutta ja totesi, että kirjakaupan mainoksesta kieltäytyminen oli virhe. Asiasta uutisoi WorldNetDaily -verkkolehti.