Maistuisiko hengellisyys mietona, mediumina vai jopa tulisena?

 

Kuva: Pixabay

Hengen uudistus ry pitää KesäSpirit-tapahtumansa elokuun ensimmäisenä viikonloppuna Lempäälän Ideaparkissa, 170 liikkeen kauppakeskuksessa. Timo Pöyhösen mielestä osallistumisen kynnystä ei voisi enää matalammaksi höylätä.

KesäSpirit lupaa kävijöilleen kolme sytyttävää päivää ylistyksen, armolahjojen ja hengellisen kasvun parissa 2.-4.8.

Hengen uudistus ry:n toiminnanjohtaja, Timo Pöyhönen, sanoo, että tapahtuma palaa juurilleen ainakin siinä mielessä, että armolahjoille on tapahtumassa aiempaa enemmän tilaa.

Sansa syyskeräys artikkelin alle

Ohjelmassa on myös syventävää opetusta hengellisestä kasvusta ja yhteisön rakentamisesta, Jumalan kohtaamista ja rukouspalvelua.

Uutuus on Armolahjapolku, jolla etsitään ja kehitetään opetuksen, keskustelun tai käytännön harjoittelun avulla omia armolahjoja ja vahvuuksia.

Armolahjapolun tarjonnasta osallistuja voi valita miedon, mediumin tai tulisen hengellisyyden vaihtoehdon.

Tulista vaihtoehtoa ei suositella niille kristityille, joita yliluonnollisuus ahdistaa. Mediumiin kuuluu hengellinen puhe tavanomaisella kristillisellä tasolla.

Iso kauppakeskus, ”kaupallisuuden mekka” on Suomessa poikkeuksellinen paikka hengellisen tapahtuman viettoon.

Pöyhönen myöntää kutkuttavan jännitteen kauppakeskuksen maallisen ilmapiirin ja karismaattisuuden edustaman, varsin voimakkaan hengellisyyden välillä.

– Arvelen, että kombinaatio on hyväksi molemmille – bisnekselle siksi, että rukoilemme kauppakeskuksen yrittäjien ja yritysten puolesta sekä siksi, että tuomme sinne tukun asiakkaita.

– Ideaparkissa KesäSpiritin osallistujat ovat ympäristössä, jossa he yleensä miettivät aivan muita asioita. Uskon, että tämä buustaa kasvua Jeesuksen seuraajina. Meitä ei ole kutsuttu linnoittautumaan kirkkoon vaan olemaan maailman valo.

Pöyhönen toivoo, että KesäSpirit avaa hengellisyyttä myös uskosta osattomille kauppakeskuksen asiakkaille.

– Osallistumisen kynnys ei juuri matalampi voisi olla.

Elokuun ensimmäisessä viikonvaihteessa vietettävää KesäSpiriä mainostetaan Ideaparkin keskusradiossa kaksi kertaa tunnissa koko tapahtumaa edeltävän viikon ajan.