Kirkko pääsi jälkijunassa valtioneuvoston kampanjaan

 

Evankelis-luterilainen kirkko on nyt mukana valtioneuvoston #suomitoimii-kampanjassa. Radio Dei uutisoi viikko sitten, kuinka Lapuan piispa Simo Peura hämmästeli, ettei kirkosta ollut merkkejä Sanna Marinin lanseeraaman kampanjan startissa.

Kirkon viestintä tiedotti tänään, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon olevan mukana #suomitoimii-kampanjassa. Samalla Kirkon viestintä julkaisi videon, jossa eri työtehtävissä toimivat seurakuntien työntekijät kertovat työnsä muutoksesta poikkeusaikana.

Kirkko pääsi mukaan kampanjaan jälkijunassa. Radio Dei uutisoi viime viikon keskiviikkona, että Lapuan hiippakunnan piispa Simo Peura haluaa arkkipiispan avaavan keskustelut pääministerin ja tarvittaessa presidentin kanssa, jotta kirkolla olisi merkittävämpi rooli koronakriisissä.

IK-opisto, neliöb. 15.-28.4.

Piispa Peura kertoi Radio Dein Piispan kyselytunnilla olettaneensa, että kirkko olisi ollut mukana valtioneuvoston #suomitoimii-kampanjan avauksessa, jonka pääministeri Sanna Marin ja tasavallan presidentti Sauli Niinistö näyttävästi yhteisessä tiedotustilaisuudessa avasivat.

– Ajattelen samoin, että se olisi ollut luonteva paikka kirkolle olla siinä mukana. Olemme koko ajan mukana tekemässä omaa panostamme, totesi Peura Radio Dein lähetyksessä.

Lapuan piispa oletti kyselytunnilla arkkipiispan aloittavan pääministerin kanssa keskustelut kirkon näkyvämmästä mukanaolosta koronakriisin hoitamisessa

– Tämä on sellainen kysymys, jonka kirkon johdon, pääministerin ja mahdollisesti presidentinkin on syytä ottaa kansliatasolla keskusteltavaksi, Peura vetosi.

Kirkon viestintä korostaa tiedotteessaan kirkon toimivan koronakriisissä, vaikka monet sen tilat ovat fyysisesti kiinni.

–  Videolla kerrotaan, miten työ on muuttunut tänä erityisenä aikana. Seurakuntien työntekijät vievät myös poikkeusaikana jokapäiväisessä työssään eteenpäin sanomaa siitä, että toivo kantaa, korostaa videota koordinoinut Marjo Kiljunen Kirkon viestinnästä.

Kirkon viestinnän tänään julkaisema kampanjavideo: