Yleinen: Viikon debatti pui armokuolemaa: eutanasia on arvokysymys monelta kantilta

Internet-ajan joulukuvaelman suosio yllätti YouTubessa

 

Portugalilainen Excentric-yhtiö hyödyntää jouluevankeliumia todistaakseen asiakkailleen sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinoinnissa. YouTube-sivustolle ladattu internet-aikaan sijoitettu joulukuvaelma on kerännyt jo miljoonia katselijoita.

Video kertoo Luukkaan evankeliumin tapahtumat Jeesuksen syntymästä sosiaalisen median ja erilaisten verkkosivujen kautta. Jouluevankeliumin henkilöt käyttävät tapahtuman käsittelyyn omasta näkökulmastaan niin hakukoneyhtiö Googlen sähköpostipalvelu Gmailia, yhteisösivusto Facebookia kuin mikroblogipalvelu Twitteriäkin.

Videolla nähdään muun muassa Jeesuksen äiti  Maria ostamassa aasia internetistä sekä itämaantietäjät shoppailemassa kultaa, mirhaa ja suitsukkeita verkkokauppa Amazon.com sivuilta.

IK-opisto, neliöb. 15.-28.4.

Excentricin johtaja Miguel Figuereido kertoi televisiokanava CNN:lle, ettei yhtiön tarkoituksena ole hyödyntää laajemmin uskonnollisia tarinoita markkinointitarkoituksessa. Figuereidon mukaan jouluevankeliumi valittiin videon tarinaksi siksi, että se on Portugalissa yleisesti tunnettu. Tämän uskottiin saavan yhtiön mahdolliset asiakkaat innostumaan sosiaalisen median hyödyntämisestä. Portugalissa ollaan Figuereidon mukaan jäljessä tässä asiassa.

Video on innostanut myös amerikkalaisia katselijoita. Figueriedon mukaan useista Amerikan kirkoista on soitettu ja pyydetty lupaa näyttää modernia kuvaelmaa seurakuntalaisille.

Video löytyy osoitteesta:www.youtube.com/watch?=GkHNNPM7pJA