Ihmisiä ja ilmiöitä: Pastori Matti Hernesaho: ”Jeesus ei ole teinipojille mikään vitsi” Hyvät: Arabien parissa lähetystyötä tekevä Aaron Ibrahim kertoo miten tehdä vaikutus muslimeihin: ”Elä niin kuin opetat”

100%-mediamissio haastaa viemään tärkeää sanomaa eteenpäin

 

Kuva: Aikamedia

Tämän viikon keskiviikkona käyntiin pyörähtänyt 100%-mediamissio pyrkii tavoittamaan Suomen nuoria ja välittämään aitoja kertomuksia siitä, kuinka Jumala on vaikuttanut nuorten elämässä.

Pari vuotta sitten Miika Korkatti esitti iltarukouksessaan Jumalalle kysymyksen, mitä nyt olisi hyvä lähteä tekemään ja ajamaan eteenpäin. Jumala vastasi ajatuksella kampanjasta, johon lähdettäisiin keräämään nuorten kertomuksia uskosta yksiin kansiin ja näin tavoitettaisiin ihmisiä ympäri Suomen.

– Koin hyvin vahvasti, että idea oli Jumalalta, ja menin samantien sosiaaliseen mediaan laittamaan viestiä nuorille. Kyselin, olisivatko he mukana jos tällaista julkaisua lähdettäisiin yhdessä rakentamaan ja idea sai todella hyvän vastaanoton, Korkatti kertoo. – Rupesin keräämään nuorten kertomuksia ja mukaan lähtijöitä oli paljon, kaikkien kertomukset eivät valitettavasti edes mahtuneet julkaistavaan kirjaseen.

Perheniemi neliöb. 17.-23.6.

Kun nuorten kertomuksista oli kerätty sopiva kokoelma, Korkatti pyysi mission yhteistyökumppaniksi ja kustantajaksi Aikamedia Oy:tä, joka oli myös heti valmiina viemään asiaa eteenpäin. Myöhemmin mukaan liittyi myös Hyvä Sanoma ry ja Uskovaiset nuoret ry.

– Lähdimme suunnittelemaan lehteä ja visioimaan kampanjaa tarkemmin, ja pikkuhiljaa alkoi rakentua 100%-kampanja. Nyt lehti on tuotettu ja tavoitteena on saada se evankelioimismielessä mahdollisimman monelle nuorelle, Korkatti tiivistää.

”Kaikki mukaan viemään tärkeää sanomaa sitä tarvitsevien nuorten elämään”

Sosiaalinen media on suuri osa kampanjaa ja tärkeän sanoman kuljettamista eteenpäin. Se toimii kanavana tavoittaa yhä enemmän nuoria. 100%-kampanjalla on Facebook-sivuillaan reilu 900 seuraajaa. TV7 plus jakaa kampanjan aikana sivuille videomateriaalina ihmisten kertomuksia ja kokemuksia uskosta. Lisäksi sivuille julkaistaan nuorten kirjallisia kertomuksia, jotka eivät mahtuneet 100%-lehteen.

Kampanjalla on myös oma Ask.fm -profiili, jonka tarkoitus on mahdollistaa nuorille matalampi kynnys esittää kysymyksiä uskosta ja elämästä.

Korkatti kertoo kampanjan keränneen todella paljon hyvää palautetta. Viikko sitten ensimmäiset lehdet lähtivät jakoon.
– Ihmiset ovat olleet todella vastaanottavaisia, ja olemme saaneet kuulla kampanjasta paljon hyvää. Seurakunnat yli kirkkokuntarajojen ovat tilanneet 100%-lehtiä, ja sitä jaetaan nuorille muun muassa seurakunnissa, leireillä ja tapahtumissa. Sisällöltään ja ilmeeltään lehti sopii mihin tahansa jaettavaksi. Nyt vaan kaikki mukaan ja viedään tärkeä sanoma sitä tarvitsevien nuorten elämään, hän hehkuttaa. 

Näkynä nuorisoherätys

100%-kampanjan unelma on se, että mahdollisimman moni nuori saisi kuulla hyvän sanoman ja tulla uskoon.
– Se on todellisuutta, että Raamattu on totta, taivas ja helvetti ovat olemassa ja Kristus elää. 100%-kampanja pyrkii viemään tärkeän sanoman eteenpäin ja näin vetämään ihmisiä myös seurakuntayhteyteen. Kaiken tämän taustalla on murhe ihmisten sielujenpelastuksen puolesta. Ilman muuta nuorisoherätys on meidän unelma ja se, että saisimme nähdä Suomessa suuren hengellisen muutoksen, Miika kommentoi.

Tutustu 100%-kampanjaan tästä ja lähde mukaan!
Tykkää kampanjasta myös Facebookissa

 

Aiheet