Elämäntaito: Vatikaanin uusi dokumentti listaa ihmisarvon “raskaat loukkaukset” – Ihmisellä on oikeus elämään, ei kuolemaan

Innokkaasti Herran työssä

 

Eri-ikäiset miehet ja naiset, lapset ja nuoret esimerkiksi Intiassa, Kiinassa, Mongoliassa, Lähi-idässä, Itä- ja Länsi-Afrikassa kohtaavat ehkä ensi kertaa radion, television, internetin tai sosiaalisen median ääressä Kristuksen. Hänen rakkautensa vapauttaa synnin, kuoleman ja pahan vallasta ja tekee ihmiset eläviksi. Syntyy uusia seurakuntia ja kirkot kasvavat.

Kun Sansan ja sen yhteistyökumppanien mediatyö vie vapauttavan sanoman lähes kahden miljardin ihmisen ulottuville Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa, se ei voi olla jättämättä jälkeä. Monet kokevat ensi kertaa elämässään rauhan ja rakkauden. Monille avautuu ensi kertaa toivo paremmasta.

Kalajoen Krist. opisto Neliöb. 8.-21.4.

Jotkut kokevat paranevansa sairauksista, joihin mikään muu ei ole auttanut. Toiset saavat apua ulkoisiin olosuhteisiinsa ja rohkaistuvat ymmärtämään, että Jumalan luomina ja Kristuksen lunastamina heillä on ihmisarvo ja he voivat vaikuttaa elämänsä suuntaan.

Evankeliumin muutosvoima on todellisuutta tänään niin kuin se oli Jeesuksen maanpäällisen elämän aikana. Tähän ydinjuureen johdattaa myös 500 vuotta sitten tapahtuneen uskonpuhdistuksen keskeinen pyrkimys takaisin alkulähteille, Jumalan sanaan, sen todeksi elämiseen ja sen eteenpäin kertomiseen.

Reformaation sanoman levittämisessä merkittävä apu oli kirjapainotaidon keksiminen ja hyödyntäminen. Nyt digitaalinen media välittää sanoman Jumalan rakkaudesta reaaliaikaisesti kaikkialle maailmaan.

Mahdollisuudet ja välineet ovat rajattomat. Intoa ja osaamistakin on. Kun vain olisi tarpeeksi tekijöitä ja tukijoita sekä riittävästi varoja vastata yhteistyökumppanien pyyntöihin, sillä erilaisten viestien kilpajuoksu ihmisten huomiosta vain kiihtyy.

Samanaikaisesti maailma monimutkaistuu ja moniarvoistuu. Erilaiset uhkakuvat luovat epävarmuutta ja syövät uskoa tulevaisuuteen. Nämä ilmiöt haastavat kirkkoja ja lähetystyötä vahvistamaan toivon viestiä.

Apostoli Paavali tarjoaa rohkaisun sanan kirjeessään korintilaisille: ”Olkaa vahvoja ja järkähtämättömiä ja tehkää aina innokkaasti Herran työtä. Tietäkää, ettei Herra anna teidän työnne mennä hukkaan.”

Parasta on, että Toimeksiantaja itse on lupauksensa mukaan kanssamme kaikki päivät maailman loppuun asti.

Kirjoitus on 4.10.2017 ilmestyneen Lähde-lehden pääkirjoitus.

 
Sansa artikkeliban.12.2.- MJa