Jeesuksen sanat näkyvät katukuvassa ja tuovat toivoa Turussa.

 

Merkitys-kampanja näkyy Turun alueella erilaisissa ulkomainosvälineissä.

Turun alueen kristilliset seurakunnat ja järjestöt ovat kampanjoineet elokuussa tuoden toivoa, lohdutusta ja rohkaisua ihmisille Jeesuksen sanoilla. Mediassa toteutetun Merkistys-kampanjan suojelijana toimii arkkipiispa Tapio Luoma.

Koko maailma on kärsinyt koronapandemian vaikutuksista jo runsaan vuoden ajan. Turun alueen kristilliset seurakunnat ja järjestöt tuovat tähän tilanteeseen toivoa, lohdutusta ja rohkaisua ja aloittavat maanantaina 9.8.2021 Jeesuksen sanoihin perustuvan mediakampanjan, joka näkyy vahvasti Turun kaupunkikuvassa. Vajaan kuukauden kestävän kampanjan suojelijana toimii arkkipiispa Tapio Luoma.

Pandemia ja sen tuomat rajoitukset ovat koetelleet monella tapaa ihmisten arkea. Korona on tuonut mukanaan myös monenlaisia muita ongelmia, kuten yksinäisyyden lisääntymistä, sosiaalisten kontaktien puutetta, masennusta, turvattomuutta, toivottomuutta ja eristäytymistä. Tämä pitkään jatkunut haastava aika ja tilanne ovat nostaneet Turun alueen seurakunnissa voimakkaan huolen ihmisten jaksamisesta. Jeesuksen sanoissa on kaikille ihmisille elämä, voima ja tie syntien anteeksisaamiseen ja rauhaan Jumalan kanssa.

Kalajoen Krist. opisto Neliöb. 8.-21.4.

Raumalla aiemmin toteutetun kampanjan pohjalta syntyi idea kaupungilla näkyvästä rohkaisukampanjasta. Idea jalostui pastorien ja hengellisten johtajien palavereissa Merkitys-mediakampanjaksi, jossa Jeesuksen omat rohkaisevat sanat tulevat vahvasti esiin kaupunkikuvassa. Näitä sanoja ovat esimerkiksi ”Tulkaa minun luokseni”, ”Minä annan teille levon”, ”Annan teille oman rauhani” ja ”Rohkaiskaa sydämenne älkääkä pelätkö.” Mainospaikkoja on Turun seudulla kaikkiaan noin 200. Niitä on led-valotauluissa, valopylväissä, mainostauluissa, banderolleissa, busseissa, bussipysäkeillä, verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Raamattu kertoo Jumalan rakkaudesta ja huolenpidosta. Juuri tuollaisia hyviä asioita nyt tarvitaan.

– Tahdomme tuoda turkulaisille rohkaisua, lohdutusta ja uutta toivoa koronan kurjistamaan elämään, toteavat TurkuMission toiminnanjohtaja Pekka Heikkilä ja kampanjan suunnitteluryhmän jäsen Markku Laivo.

Heikkilä ja Laivo toteavat, että Raamattu on ollut pohjana koko länsimaisen sivistyksen kehitykselle, siksi sen sanat tuovat merkitystä ihmisten elämään ja arkeen myös tänään.

– Kampanjan aikana seurakunnat ovat useaan kertaan lähteneet kadulle ja on syntynyt kontakteja. Joidenkin puolesta on myös rukoiltu, Markku Laivo kertoo.

Arkkipiispa Tapio Luoma kertoo, että hänelle Raamatussa tärkeintä on aina ollut rohkaisu ja voima, jonka hän sen sivuilta löytää.

– Koen, että siinä Jumala itse lähestyy minua. Varsinkin epävarmoina aikoina, kuten kuluneen runsaan vuoden aikana, tuo voima ja rohkaisu ovat tulleet tarpeeseen. Raamattu kertoo Jumalan rakkaudesta ja huolenpidosta. Juuri tuollaisia hyviä asioita nyt tarvitaan, toteaa arkkipiispa Luoma.

Merkitys-mediakampanja alkoi maanantaina 9.8.2021 ja kestää noin kuukauden ajan. Sen tavoitteena on yli miljoonaa katselukertaa. Kampanjan verkkosivuilta ja somesta löytyvät mukana olevien seurakuntien ja järjestöjen yhteystiedot, joiden kautta kiinnostuneet voivat saada tarvitsemaansa tukea ja rohkaisua. Kampanjan virallisena järjestäjänä toimii TurkuMissio ry, joka on Turun alueen seurakuntien, kristillisten järjestöjen ja yhteisöjen yhteistyöjärjestö. Kampanjaa koordinoi suunnittelutiimi, joka koostuu järjestäjätahojen edustajista. Kampanjan kustannukset ovat noin 25 000 euroa ja ne katetaan seurakuntien, järjestöjen ja yksityishenkilöiden lahjoituksilla.