Elämäntaito: Päivi Niemi: ”Hetken hyvä kannattaa maksimoida” Ihmisiä ja ilmiöitä: Suomen viihteessä kristinusko näkyy useimmiten joko ahdistavana uskontona tai mitäänsanomattomana harrasteluna

100%-mediamissio hehkuttaa nuorten tositarinoita Jeesuksesta

 

Suomessa on käynnistymässä toukokuussa uusi mediamissio, jonka tavoitteena on kertoa evankeliumia nuorten tositarinoiden kautta. Idean kehittely ja tarinoiden kokoaminen alkoi vuonna 2014 Facebookin Uskovaiset nuoret -ryhmässä, ja lopullinen idea missiosta tarkentui vuodenvaihteeseen mennessä.

Tarinat ovat välähdyksiä siitä, miten eri nuoret ovat kokeneet uskon ja Jumalan vaikutuksen omassa elämässään. Kertomukset on koottu mission keskiössä olevaan 100%-lehteen, jonka on toimittanut kampanjan koordinaattori Miika Korkatti.

”100% -lehdestä voin sanoa kolme asiaa: maailman paras sanoma, uusi sukupolvi ja räjähtävä voima. Kertomukset varmasti koskettavat monen nuoren elämää. En voi mitään muuta kuin kiittää Jumalaa”, Korkatti hehkuttaa.

Kotimaa Neliöb. 27.3.-2.4.

Lehdessä nuoria myös ohjataan keskustelemaan uskonasioista seurakuntaan tai vaihtoehtoisesti sosiaaliseen mediaan. Jälkimmäistä varten mission ympärille on rakennettu Facebook-sivun lisäksi myös Ask.fm-sivu, jonka kautta nuoret voivat kysyä mieltään askarruttavia kysymyksiä uskosta ja elämästä. Niihin vastaavat nuorisotyöntekijät, pastorit, papit ja sielunhoitajat yli kirkkokuntarajojen.

”Emme lähde tekemään korkealentoista teologiaa, vaan tukemaan ja rohkaisemaan nuoria ruohonjuuritasolla arjen kysymyksissä yhteistyössä seurakuntien ja kristillisten järjestöjen kanssa”, Korkatti tarkentaa.

Tällä hetkellä 100%-missio ottaa vastaan lehtitilauksia nuorilta, seurakunnilta ja järjestöiltä. Lehtien toimitus alkaa toukokuussa, ja niitä jaetaan ympäri Suomea.

”Lehti on pikkutarkasti suunniteltu monipuolinen kokonaisuus, joka soveltuu perinteisen evankelioinnin lisäksi jaettavaksi esimerkiksi rippileireillä, kouluissa, tapahtumissa tai seurakunnissa yli kirkkokuntarajojen.”, Korkatti kertoo.

Hanke mahdollistui, kun Aikamedia Oy ja Hyvä sanoma ry lähtivät tukemaan nuorten näkyä. Lehden kustantajana toimii Aikamedia Oy.

”Nuoret esittivät meille haasteen, johon emme yksinkertaisesti uskaltaneet olla tarttumatta. Toivon, että me kaikki teemme parhaamme siihen vastaamiseksi”, kommentoi Hyvä Sanoma ry:n toiminnanjohtaja Janne Lahti.

Lehti ja kampanjatiedot
100% Facebookissa