Me olemme Jumalan sukua

 

 

Adventti tarkoittaa tulemista. Jouluna Sana tuli lihaksi. Jumala tuli ihmiseksi pelastamaan meidät iankaikkisesta kadotuksesta. Meidät, omaksi kuvakseen tekemänsä, mutta tottelemattomuuden valinneet ja siksi kuolemaan tuomitut ihmiset.

Kalajoen Krist. opisto Neliöb. 8.-21.4.

Ihmisen alkuperä on Jumalasta

Jumala on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta. Polveudumme kaikki Aadamista. Ensimmäinen ihminen, Aadam, oli historiallinen henkilö, koska myös viimeinen Aadam, Jeesus, oli sitä maan päällä käydessään.

Olemme Jumalan sukua, toteaa Paavali (Ap.t 17:26,29).” Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu” (1.Moos. 2:7.) Perimän tutkimus vahvistaa asian.” Y-kromosomi-Aadamin” historiallisuus on vahvistettu miesten perimästä. Kaikki ihmiset ovat Aadamin jälkeläisiä.

”Niin on myös kirjoitettu: ’Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu’; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki” (1.Kor.15:45). Lääkäri Luukkaan kirjoittama syntymätodistus vahvistaa asian. Hänen kirjaamansa Jeesuksen sukuluettelo vahvistaa, että Aadam oli lähtöisin Jumalasta (Luuk.3:38).

Luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi,

muistuttaa Jeesus (Mark. 10:6). Tieteellinen tutkimus vahvistaa asian. Ihmisen suvullinen lisääntyminen ei ole voinut ”kehittyä” evoluution avulla. Kukaan tiedä miten vähennysjakautuminen sukusolujen tekemiseksi voisi kehittyä, eikä millaisten välivaiheiden kautta siirtyminen kohdun sisältä ”teho-osaston letkuista” ulkoilmaan olisi kehittynyt! Solujemme mitokondrioista voidaan lisäksi todeta, että olemme kaikki saman naisen, ”mitokondrio-Eevan”, jälkeläisiä.

Tieteellinen tutkimus tukee Raamatun kertomusta

Eevasta todellakin tuli ”kaiken elävän äiti” (1.Moos.3:20) tai ”kaikkien ihmisten äiti” kuten Raamattu Kansalle käännöksessä todetaan. Ihmiselämä siirtyy eteenpäin naisten munasolujen välityksellä. Periytyminen on solullista. Vaimon siemen, Pyhän Hengen vaikutuksesta Marian munasolusta siinnyt Jeesus, on viimeinen Aadam, joka tuli tekemään tyhjäksi vihollisen työn (1.Moos. 3:15). ”Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta” (1.Kor. 15:47).

Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen

Tietoisuus erottaa meidät muusta luomakunnasta. Jumalan meihin puhaltama elämän henki synnyttää sydämiimme iankaikkisuuden kaipuun (Saarnaaja 3:11). Mitkä kaikki seikat erottavat meidät eläimistä selviää esityksestäni: https://www.youtube.com/watch?v=8X8A1LOPNLI

Meille on luotu ihmeelliset aivot

Ihmisen aivoissa on sata miljardia solua ja miljoona miljardia mikroprosessorin kaltaista synapsia. IBM:n tutkijat ovat laskeneet, että ihmisaivojen hermosolujen havainnointikyvyn mallintaminen vaatisi nykytekniikalla 12 gigawatin laskentatehon. Sitä voi suhteuttaa rakenteilla olevan Olkiluoto 3 -ydinvoimalan kokoisen laitoksen 1,6 gigawatin nimellissähkötehoon. Näin Olkiluodon ydinvoimaloita tarvittaisiin teoriassa kahdeksan kappaletta. Ihmisen aivoissa on enemmän tiedonkäsittelykapasiteettia kuin kaikissa maailman tietokoneissa yhteensä! Darvinistinen kristinusko, jonka mukaan eroamme simpansseista 1,5% verran ja meillä olisi ollut apinoiden kanssa yhteinen esi-isä 7 miljoonaa vuotta sitten on pahimmanlaatuista jumalanpilkkaa ja tietämättömyyteen perustuvaa tiedettä.

Syntiinlankeemus toi rappion ja kuoleman

Darvinistisen kristinuskon mukaan kuolema ja kärsimys olisi ollut väline, jota Jumala käytti, kun hän askarteli ihmistä erilaisista eliöistä käyttäen siihen lähes 4 miljardia vuotta.

Me rappeudumme, emme tule paremmiksi

Keski-iän nousu on pelkkä tilastovääristymä, joka johtuu lapsikuolleisuuden voimakkaasta vähenemisestä. Rappeutuminen voidaan nykytekniikalla todeta perimästä. Ihmiskunnan perimä rappeutuu joka sukupolvessa 1-2% verran. Tätä vauhtia kuolemme sukupuuttoon 50-100 sukupolven kuluttua. Miljardit vuodet tappavat, ne eivät tuota mitään parempaa. Tämä on langenneeseen luomakuntaan kuuluva tosiasia. Aika on tosiasiallisesti uusdarvinismin pahin vihollinen, ei sen mahdollistaja!  Jos ihminen olisi ollut täällä darvinistisen kristinuskon mukaiset vuosituhannet, olisimme kuolleet sukupuuttoon jo kymmeniä kertoja. Tämä tieteellinen tosiasia selviää genetiikan professori John Sanfordin kirjasta, Eliömaailma rappeutuu.

Pyhä Henki

Jeesus totesi, että Hänen piti jättää opetuslapset, koska muuten Pyhä Henki ei tule opetuslasten tykö: ”Minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän” (Joh.16:7). Viimeinen Aadam, eläväksitekevän hengen lähde ja ylösnoussut Jeesus, puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki” (Joh.20-21).

Sukulunastaja ei voi polveutua eläimistä

”Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema” (1.Kor. 15:21,22). Kuolema ei ollut väline, jota Luoja olisi käyttänyt ihmisen tekemiseen eläimistä, eikä Hän valinnut ”kehittyvää apinaihmistä” Aadamin esi-isäksi miljoonia vuosia sitten.

Kuolema on nielty ja voitto saatu (1.Kor. 15:54)

Herätettyään Lasaruksen kuolleista, Jeesus sanoi hänen sisarelleen: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?” (Joh.11:25,26). Jeesus elää ja rukoilee puolestasi tälläkin hetkellä (Room. 8:34). Jouluna muistamme kiitollisuudella maailman merkittävintä syntymää, jonka seurauksena voimme valita iankaikkisen elämän.