Yleinen: Viikon debatti pui armokuolemaa: eutanasia on arvokysymys monelta kantilta

Aikamme aivopesu ajaa ahtaalle

 

Reilu  80 vuotta sitten alkoi talvisota. Tuolloin ammuttiin Mainilan laukaukset. Neuvostoliitto väitti niiden tulleen Suomesta. Aivopesu oli vahvaa. Sota sai syyn alkaa. Usein  totuus ei koskaan tavoita kiertämään päässyttä valhetta.

Tiukassa tilanteessa Presidentti Kallio vetosi Suomen armeijan johtoon: ”Kehotan kaikkia, jotka tänä vakavana aikana palvelevat isänmaata, lukemaan Raamattua. Nykyhetkenä kansamme tarvitsee  Jumalan sanan uutta luovaa voimaa. Omaksukaamme nöyrällä sydämenuskolla sen siunaukset. Vanhurskaus kansakunnan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.”

IK-opisto, neliöb. 15.-28.4.

Suomi selvisi. Lukemattomien sotureiden taskussa oli pieni Raamattu tai virsikirja. Joskus luotikin pysähtyi kirjaan. Sota vaati raskaan uhrinsa, mutta avasi maallemme tulevaisuuden. Jumalan varjelus tunnustettiin laajasti. Aivopesua ei tarvittu.

Näinä päivinä elämme henkistä ja hengellistä sotaa. Massiivinen aivopesu on meneillään. Yhteiskunnan kestäviä peruspilareita ollaan kaatamassa. Myönteisiä, terveitä elämäntapoja painetaan lokaan. Maalaisjärki on löysässä hirressä. Raamattuun  perustuvia viisauksia halveksitaan. Kouluissa kristillisyydestä ei saa puhua. Allahin kannattajat kaipaavat moskeijaa keskelle kylää. Uskonnottomat eivät usko mihinkään. Luulisi olevan vaikea uskoa olemattomaan.

Aikamme mies ja nainen on kyseenalaistettu. Marginaaliryhmien aivopesu on röyhkeää. Ihminen  on apinasta kehittynyt eläin. Tähän  koululaiset on aivopesty jo ajat sitten. Sananvapauttakin  ollaan rajoittamassa. Aidon kristityn suu tukitaan, muut saa porskuttaa.

Suomi on hyvää vauhtia  menettämässä  otteensa  tervehenkiseen ohjeistukseen ja päätöksentekoon. Kansankirkkokin on luisumassa pois Kristus-kalliolta. Suola on käymässä mauttomaksi. Ei Jumalan sanaa ole tarkoitettu pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi. Kansa tarvitsee tietoa rakastavasta Jumalasta. Paholaisen moderni aivopesu on viekasta. Sen tehtävä on tuhota, tappaa ja varastaa elämää.

Älkäämme antako minkään oudon ideologian aivopestä meitä. Tämä koskee myös uskontoja. Ei Jeesus perustanut uskontoa. Usko häneen mahdollistaa yhteyden Jumalaan. Aivopesua ei tarvita, mutta ylivertaista sanomaa on pidettävä esillä. Muuten kansa hukkuu tiedon puutteeseen. Jeesus ei pakota, vaan kutsuu: Tulkaa minun tyköni. Minä annan tulevaisuuden ja toivon.

Hannu Hurri

Lääkäri

Kouvola