Väkivalta on noussut vitsaksi jumalattomuudelle (Hes.7:11)

 

 

 

Perheniemi Neliöb. 15.-21.4.

Raamatun opetukset eivät muutu. Niiden sanoma on sama kaikille kaikkina aikoina. Tämä osoittaa, että kyseessä on Jumalan Ilmoitus, eikä ”beduiininen nuotiotarinoiden kokoelma”. Jotta Sana avautuisi, sitä pitää lukea nöyrästi rukoillen, ei sivuja repien. Herran omat kuulevat Hänen äänensä.

Hesekielin 7. luku kertoo mitä tapahtui, kun Jumalan kärsivällisyys loppui. Voivatko tällaiset tapahtumat toistua? Ateistit nauravat tällaiselle ajatukselle. He ajattelevat, että Jumalaa ei ole. Heidän ajatuksensa eivät kuitenkaan tee Jumalaa olemattomaksi tai välinpitämättömäksi. Me, jotka rakennamme maailmamme Kristus -kalliolle, tiedämme, että mikään ei ole sattumaa.

Väkivallasta on tullut Euroopassa osa arkea

Ranskan Akatemian pitkäaikainen pääsihteeri ja myös kulttuuriministerinä toiminut, nyt edesmennyt kirjailija Maurice Druon vieraili Suomessa 22 vuotta sitten. Hän aloitti tuolloin puheensa toteamalla, että Eurooppaa uhkaa suuri vaara. Pitkän tauon jälkeen hän sanoi, ”islam”, ja jatkoi, että jos Euroopan miljoonat muslimit aloittavat liikehdinnän, mikään armeija tai poliisivoimat eivät kykene tilannetta enää kontrolloimaan.

Suomen turvallisuustilanne on nopeasti huonontunut. Kansalaiset ovat aloittaneet katupartioinnin. Rajavartiolaitos esitti 28.1.2016 uhka-arvion tuhannen kilometrin pituisen itärajamme repeämisvaarasta. Jopa satojatuhansia voi ensi kesänä yksinkertaisesti kävellä tämän maarajan yli. Olemme tässä asiassa täysin riippuvaisia Venäjän viranomaisten suhtautumisesta asiaan.

Meidän ei ole kuitenkaan syytä suhtautua vihamielisesti muslimeihin. On järjetöntä provosoida heitä ”sananvapauden nimissä”. Todelliseen sananvapauteen sisältyy mahdollisuus olla pilkkaamatta ihmisten vakaumusta ja arvoja, jotka ovat heille pyhiä. Tämän vuoksi ”Jumalanpilkkalait” sopivat oikein hyvin sananvapauteen, eivätkä rajoita sitä millään tavoin. Asiallinen uskontojen vuoropuhelu on toivottavaa. Muuten evankeliumista kertominen ei onnistu. Olisiko Jumala lähettänyt muslimit tänne, että he saisivat kuulla evankeliumin? Jos tämä on meille annettu historiallinen mahdollisuus, kirkon ylin johto on sabotoinut tämän mahdollisuuden epäraamatullisella avioliittokannallaan, joka on muslimeille kauhistus.

Mitä terrorin takana on?

Creation Ministries Internationalin alkuvuoden 2016 uutiskirjeessä Philip Bell kirjoittaa Euroopan väkivallan aallosta ja kertoo sen taustoista asioita, joita emme yleensä tiedostusvälineistä saa kuulla. Terrorijärjestö ISIS sanoi tiedonannossaan, että Pariisi valittiin viime marraskuun iskujen kohteeksi, koska se on ”Euroopan johtava prostituution ja paheiden pääkaupunki”.

Terroristihyökkäys vaati eniten uhreja Bataclanin teatterissa. ISIS sanoi valinneensa sen kohteeksi, koska siellä ”sadat pakanat kokoontuivat prostituution ja paheiden konserttiin”. Terrorismi on tietenkin jyrkästi tuomittava teko, mutta sen motiiveista on syytä puhua totuuden mukaisesti, jotta uusilta iskuilta voidaan välttyä. Jumala ei ole terrorismin takana, mutta pitääkö Hän varjelevan kätensä kaikkien tapahtumien yllä?

Kaikista iskuihin liittyvistä taustatekijöistä ei jostakin syystä aina raportoida laajasti suurelle yleisölle. Poikkeuksen muodosti tällä kertaa palkittu tanskalainen lehtinainen Iben Thranholm. Muu media kyllä kertoi, että Bataclanin teatterissa soitti yhtye nimeltään ”The Eagles of ’Death’ Metal” eli ”’Kuoleman’ Metallimusiikin Kotkat”. Se kuitenkin jätettiin kertomatta, että ammuskelu alkoi yhtyeen soittaessa suosikkikappalettaan ”Kiss the Devil” eli ”Suutele Paholaista”. Terroristit aloittivat ampumisen sillä hetkellä, kun yleisö yhtyi kertosäkeeseen ”I’ll love the Devil, I’ll sing his song” eli ”Rakastan Paholaista ja laulan hänen lauluaan”. Tästä Thranholm toteaa, että kyseessä oli ”pirullinen ironia”.

Miksi terroristien itsensä ilmoittamia perusteluja hirmuteoilleen ei aina kerrota, eikä myöskään kaikkea tapahtumien kulusta? Mediahan muuten suorastaan mässäilee hirmutöillä ja väkivaltaviihteellä. Tämä on hyvä kysymys. Syy voi olla, että joku voisi ajatella, että jälkikristillisen Euroopan jumalattomuus voisi jotenkin liittyä asiaan. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.

On mielenkiintoista lukea, mitä aikamme johtava ateismin apostoli, Richard Dawkins sanoo: ”Tiedossani ei ole rakennuksia räjäyttäviä kristittyjä, enkä tiedä ainuttakaan kristittyä itsemurhapommittajaa. Tiedossani ei ole yhtään kristillistä seurakuntaa, josta eroamisesta rangaistaisiin kuolemalla. Minua mietityttää massiivinen kristinuskosta luopuminen Euroopassa. Kristinusko voisi olla turvamuuri suojelemaan joltakin pahemmalta”. Arkkiateisti Dawkins on äskettäin ilmoittanut haluavansa olla ”kulttuurikristitty”. Hän voisikin hyvin liittyä Suomen kirkkoon, joka opettaa uusdarvinismia ja jonka jäsenistöstä yli puolet ei enää usko Jeesuksen nousseen kuolleista.

Euroopan uusi uskonto on teofobia

Valitettavasti Dawkinsin miljoonapainoksina myydyt, Raamatun luotettavuutta mitätöivät kirjat, ovat merkittävä syy läntisen maailman luopumiseen kristinuskosta. Kristilliset arvot on Euroopassa työnnetty syrjään. Tämä trendi käynnistyi jo 1870-luvulla, kun kirkko omaksui Darwinin filosofiset tulkinnat luomakunnasta ja vauhdittui sata vuotta myöhemmin, kun surmaaminen laillistettiin abortin ja myöhemmin eutanasian muodossa ja seksuaalietiikka romahti kirkon samanaikaisesti pääosin vaietessa tapahtumista. Kirkosta eroaminen lisääntyy vauhdilla ja Philip Bell toteaa, että Englannin kirkoissa käyvät lähinnä enää sinne Euroopan ulkopuolelta muuttaneet kristityt. Tukholmassa päiväkotilapset luulevat, että Jeesus on sarjakuvahahmo ja Suomessa alle 25 vuoden ikäisistä pojista enää 10% uskoon Raamatun mukaisesti. Muotihokemaksi on tullut ”en usko Raamattuun (eli Jumalan Sanaan”) vaan uskon itse rakentamaani jumalakäsitykseen (eli epäjumalaan).

Iben Thranholm kirjoittaa raportissaan: ”Kristillisestä herkkyydestä ja hengellisyydestä on enää rippeet jäljellä Euroopassa – poliittisella eliitillä ei enää ole yhtään mitään jäljellä. Tässä ovat ongelmien juuret… Kristinuskon romahdus länsimaissa on aikaansaanut jättiläismäisen hengellisen ja moraalisen tyhjiön”. Thranholm jatkaa antamalla esimerkkejä. Kaikki kristilliset symbolit on poistettu julkisista tiloista useissa EU:n jäsenmaissa. Eurooppa-neuvosto antoi muutama vuosi sitten seuraavansisältöisen päätöslauselman: ”Tieteen ja uskon yhteensovittaminen on mahdotonta” ja neuvoston mukaan on mieletöntä yhdistää Jumalaa evoluutioteoriaan, joka heidän mielestään on ”keskeinen teoria maapallon elämän ymmärtämiselle ja muodostaa yhteiskuntiemme perustan”.

Oikea perusta olisi kuitenkin kristinusko, jota kiivaasti kitketään pois kaikista EU:n dokumenteista. Englantilainen lehtimies ja kirjailija Peter Hitchens on todennut: ”Ainoa luotettava voima, joka suojaa heikkoja väkevien mahdilta… Ainoa luotettava voima, joka hillitsee vallassa olevia, on kristinusko. Se on absoluuttisesta maallisesta vallasta haaveilevien tiellä.”

Raamatun Sanalaskujen kirjan 14. luvussa todetaan: ” Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.” Miksi EU ja sen kansalaiset itse kaivavat maata Euroopan vuosituhantisen kristillisen perustan alta?

Nyt on aika kaikkien kristittyjen rukoilla ja työskennellä Raamatun arvovallan puolesta. Kaikki perustuu Jumalan majesteetilliseen ilmoitukseen: ”Alussa loi Jumala taivaan ja maan”. Taivaat, maa ja koko luomakunta ovat Hänen käsialaansa ja omaisuuttansa ja kaikki on meillä vain lainassa. On palattava Raamatun historialliseen totuuteen ja Jumalan luomistyöhön. Nyt on aika tehdä parannus ja tehdä innolla Herran työtä!