Lähetystyö: Lähellä Jeesusta viisi vuosikymmentä – tärkeintä lähetysjärjestölle ei ole lähetystyö vaan evankeliumi Ihmisiä ja ilmiöitä: Tekoäly nyt ja tulevaisuudessa

Valtakunnallinen mediamissio käynnistyi – tällä viikolla jaetaan 2,2 miljoonaa Se löytyi -kirjaa koteihin

 

Missiokontti saapui eilen Helsingin Kontulaan.

Se löytyi -mediamissiossa on mukana lähes 400 kristillistä seurakuntaa. Missiossa vakaumuksestaan kertovat esimerkiksi urheiluvaikuttaja Kalervo Kummola, laulaja Jippu ja Susijengin koripalloilija Tuukka Kotti.

Kristilliset seurakunnat ja järjestöt toteuttavat Suomessa kuukauden kestävän kampanjan, jota ei ole järjestetty näin laajana koskaan aiemmin. Se löytyi -mediamissio näkyy ja kuuluu 19.9.–16.10.2022 kymmenillä paikkakunnilla järjestettävissä tapahtumissa, valtakunnallisilla tv- ja radiokanavilla, sosiaalisessa mediassa sekä sanomalehdissä.

Mission ensimmäisellä viikolla jaetaan 2,2 miljoonaan kotitalouteen ilmainen Se löytyi -kirja, joka kertoo kristinuskon ydinasioista. Puhuttelevinta sisältöä ovat kuudentoista henkilön tositarinat siitä, miten usko muutti heidän arkensa ja antoi elämälle merkityksen. Kirjaa ei jaeta postiosoitteisiin, joissa on ilmaisjakelukielto. Halutessaan kirjasen voi maksutta saada soittamalla mediamission ilmaisnumeroon 0800 135135. Samassa puhelinnumerossa palvelevat koko kampanja-ajan vapaaehtoiset kristityt, joiden kanssa voi jutella hengellisiin asioihin liittyvistä kysymyksistä. Heiltä saa myös vinkkejä lähimmän kristillisen seurakunnan toiminnasta.

Karas-Sana Neliöb. 18.-24.3.

Monilla paikkakunnilla kampanja on saatellut ensi kertaa yhteistyöhön eri seurakunnissa toimivia ihmisiä. Kaikkiaan vapaaehtoisia on ilmoittautunut mukaan tuhansia. Eniten heidän panostaan tarvitaan koko kansalle suunnatuissa tapahtumissa, joiden tarjonta on neljän viikon aikana runsas.

– Mediamission tarkoitus on herätellä suomalaisia miettimään elämän perimmäistä tarkoitusta, lievittää yksinäisyyttä ja auttaa diakonian keinoin apua tarvitsevia. Tärkeällä sijalla ovat henkilökohtaiset kohtaamiset ja keskustelut, mission pääkoordinaattori Onni Haapala tiivistää.

Kampanja rahoitetaan seurakuntien osallistumismaksuilla ja lahjoitusvaroin. Lisätietoja mediamissiosta ja todistuksia siitä, kuinka erilaiset ihmiset ovat kokeneet Jumalan voiman elämässään, ja mitä he ovat hänessä löytäneet löytyy verkosivustolta  selöytyi.fi. Sivustolle on myös koottu tiedot kampanjan aikana järjestettävistä tapahtumista.