Mediamissio ylitti odotukset jo ensimmäisellä viikolla

 

Näyttävät missiomainokset värittävät Helsingin katukuvaa kuukauden ajan. KUVA: Mediamission tiedotus

Kuukauden kestävä pääkaupunkiseudun kristillinen mediamissio on nyt pyörinyt sähköisissä medioissa täydellä teholla reilun viikon. Kampanjan ensimmäisen viikon kuluttua järjestäjät ovat tyytyväisiä mission etenemiseen.

– Kampanja on edennyt oikein hyvin ja paikoitellen odotukset ovat jopa ylittyneet. Nettisivuillamme vieraili ensimmäisen viikon aikana 40 000 kävijää. Kampanjaan liittyvää materiaalia on youtubesta ladattu 27 000 kertaa. Puhelimen kautta yhteydenottoja on tullut noin 2000 viikon kuluessa, listaa kampanjan johtaja Ari Talja.

Talja kertoo, että puhelimet soivat tiuhaan varsinkin iltaisin. Tällä hetkellä käytössä on 15 puhelinlinjaa, mutta tarpeen vaatiessa niitä voidaan avata vielä 7 lisää.

– Jotkut puhelimeen soittavat kaipaavat rukousta tai pidempää keskustelua. Linjojen käydessä kuumina pyrimme ohjaaman soittajia paikallisseurakuntiin.

IK-opisto, neliöb. 15.-28.4.

Mission mainoskanavina on muun muassa paikallisia ja valtakunnallisia radio- ja televisiokanavia. Talja kertoo, että kampanjan näkyvyyttä lisätään koko ajan.

– Helsingin keskustaan on tulossa vielä lisää isoja mainoksia ja myös raitiovaunuissa mainontaa aiotaan lisätä. Kampanja on noteerattu myös Suomen rajojen ulkopuolella, sillä sivuillamme on nyt vierailtu ainakin 44 maasta, Talja mainitsee.

Kampanjan vaikutukset näkyvät seurakunnissa

Mediamission takana on noin 73 kristillistä pääkaupunkiseudun seurakuntaa ja järjestöä. Suureksi ilon aiheeksi Talja mainitsee mukana olevien seurakuntien innostuksen.

– Viime viikolla eräässä Vantaan kansainvälisistä seurakunnista rukoiltiin yhteä iltana 57 ihmisen puolesta, jotka halusivat päästä lähempään suhteeseen Jumalan kanssa. Myös One Way Missionin tilaisuuksissa on tällä viikolla ollut jopa kolminkertainen määrä osallistujia tavanomaiseen verrattuna.

Kampanjan arvioidaan kuukauden aikana tavoittavan mainonnallaan ja ohjelmillaan alueen asukkaat hyvin laajasti. Vastaavan mittakaavan missiota ei ole aiemmin järjestetty Länsi-Euroopassa.

– Kampanjan on jo nyt ylittänyt odotuksemme. Muista maista kokemus on ollut se, että kuukauden mittaisessa kampanjassa kolmas viikko on yleensä hektisin. Vaikuttaa siltä, että tällainen toimintatapa toimii hyvin myös Suomessa. Suomalaisille näyttää olevan kaikista luontevinta ottaa yhteyttä netin kautta. Muissa maissa puhelin on ollut yleisin yhteydenoton väline, Talja kertoo.

Mediamission pääkoordinaattorina toimiva IRR-TV on ollut mukana toteuttamassa vastaavia suurkaupunkimissioita muun muassa Venäjällä, Intiassa ja Nepalissa.

Mediamission koordinaattori Mika Jantunen ja Helsingin Vapaa-ajattelijoiden varapuheenjohtaja Esa Ylikoski kohtaavat Radio Dein Viikon debatissa keskiviikkona 27.9. Suora lähetys klo 9-10, uusinta klo 13-14 ja yöllä klo 01-02.