Ystävyys Jumalan kanssa

 

Dayne Topkin/Unsplash

Miten sinä toimit kateuden tunteen yllättäessä? Kateuden tunteminen ei ole sinäänsä paha asia, se kertoo meille, mitä tarvitsemme tai haluamme. Meidän täytyy vain tietää, mitä tehdä tämän tunteen kanssa. Antaessamme kateuden tunteen Jumalalle, hän pääsee luomaan siitä jotain positiivista. Täytyy tunnustaa, että eilen olin kateellinen Moosekselle hänen ystävyydestään Jumalan kanssa.

Ja Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle. (2. Moos. 33:11)

IK-opisto neliöb. 15.-28.7.

Halusin, mitä Mooseksella oli Jumalan kanssa. Joten sanoin sen Jumalalle. Eikä kestänyt kauan, kun aivan kuin rukousvastauksena ymmärsin, että kaikki Jeesuksen uskovat ovat kutsutut lähteiseen ystävyyteen Jumalan kanssa. Me vain turhan usein sivuutamme sen. Miten on sinun laitasi?

En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut. 16Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte. (joh. 15:15-16)

Ystävyys Jumalan kanssa

Ystävyys Jumalan kanssa on etuoikeus, jonka saamme Jeesuksen tähden, eikä meidän tule sitä koskaan unohtaa. Itse asiassa meidän tulisi perustaa koko elämämme sen varaan ja kolkuttaa Jumalan ovea niin usein kuin vain mahdollista. Jumala janoaa aitoa ja avointa yhteyttä kanssamme. Hän haluaa tarjota meille kodin tässä maailmassa. Miten me tähän suhtaudumme?

Olemmeko liian kiireisiä rukoillaksemme vai toimitammeko vain säännöllisesti rukouslistamme Jumalalle ja juoksemme heti pois? Tai ehkä alamme pikkuhiljaa ymmärtää, että usko on kutsu jatkuvaan kommunikaatioon Jumalan kanssa. Eikö ole ihmeellistä, että Jumala haluaa avointa yhteydenpitoa kanssamme?

Se on mielestäni enemmän kuin ihmeellistä. Ei siis tarvetta yrittää olla jotain muuta kuin olemme tai tarvetta piilotella vaikeita elämänosa-alueitamme. Jumala haluaa aitoa ja avointa kommunikaatiota kanssamme. Ja se on kaikkein parasta myös meidän kannaltamme. Kuinka mahtavaa, että saamme nauraa ja kyynelehtiä kaikkein ihanimman ystävän ja ärhäkkäimmän puolustajamme kanssa.

…on uudistavaa

Mitä enemmän jaamme elamäämme Jeesuksen kanssa, sitä luonnollisempi – ja välttämättömämpi – osa elämäämme siitä muodostuu. Maailma voi minun puolestani sulkea oven nenäni edestä niin kauan kuin minulla on Jeesus. Sillä ystävyys Jumalan kanssa uudistaa ja voimannuttaa meidät. Ei väliä kuinka pahasti tunnen olevani runneltu maailman melskeissä, minä kuitenkin eheydyn Jumalan läheisyydessä.

Joten, rakas ystäväni, jos sinäkin olet kateellinen Mooseksen ystävyydestä Jumalan kanssa, pyydä Jumalaa puhumaan sinullekin niin kuin ystävä puhuu ystävälle. Älä tyydy vähempään. Sillä tämä rakkaussuhde Jumalan kanssa on uskon ydintä. Jumala haluaa meidän elävän Jeesuksessa, pysyvässä yhteydessä hänen kanssaan, kaikilla elämän osa-alueilla. Tämä yhteys Jumalan kanssa on mansikkapaikka kaaottisen maailman keskellä. Se on taivas maan päällä jo nyt. Älä sinäkään ohita sitä.

Osa kirjoitusta, joka on julkaistu Armoa Arkeesi -sivustolla.